تبلیغات
GOD OF WAR - مصاحبه با کارگردان بازی God of War III (قسمت دوم)
افسانه ی کریتوس
سایت ugdb.com مصاحبه ای را با کارگردان این بازی یعنی آقای استیگ آسموسن (Stig Asmussen) انجام داده است که نظر شما را به قسمت دوم آن جلب می کنیم.

UGDB: ما می دانیم که در آخر ماه مارچ شش کتاب کمیک درباره کودکی Kratos منتشر می شود. می توانید در این باره بیشتر توضیح دهید؟

استیگ: یکی از موضوعات اصلی، درباره زمانی است که دو راه پیش روی Kratos قرار می گیرد. اولین راه همین راهی است که در بازی ها به نمایش در آمد و دومین راه او را به جاهای تازه می برد و اتفاقات تازه ای برای او می افتد. این کمیک ها عمق داستان God of War را نشان می دهند. پس واقعا خواندن آن ها هیجان انگیز خواهد بود.

UGDB: از کیمک صحبت کردید. آیا تصمیم گرفتید که مانند: Uncharted: Eye of Indra ،Dead Space و یا Dante’s Inferno یک انیمیشن برای این بازی بسازید؟

استیگ: بله. ما درباره این موضوع بحث کرده ایم. اما در حال حاضر ما فقط کتاب های کمیک را داریم. فعلا ساختن چنین چیزی برای ما بسیار سخت است. چون نقش بسیار فعالی در کنار این پروژه داشته ایم. ساختن چنین چیزی منابع و نیروهای خاص خود را می خواهد.

UGDB: امسال با عرضه بازی ها بسیار خوبی شروع شد و می توان گفت که امسال بهترین سال صنعت گیم است. شما فکر می کنید که God of War III بهترین بازی امسال خواهد شد یا فکر می کنید چه بازی بهترین بازی می شود؟

استیگ: من امیدوارم که همه بازی های خوب بسازند. من Heavy Rain را بازی کردم، فقط می توانم بگویم که یک بازی فوق العاده بود و قطعا یکی از نامزدهای بهترین بازی های سال هم خواهد بود. درباره Mass Effect 2 چیزهای زیادی شنیده ام، اما هنوز آن را بازی نکرده ام. خیلی ها به من می گویند که این عنوان را بازی کنم. اگر هم به آینده نگاه کنیم من بازی Halo: Reach را می بینم. به نظر من این بازی فوق العاده خواهد بود.
 
UGDB: زمانی که استودیوی شما مشغول پیش تولید بازی بود، ایده های زیادی را برای ساخت در نظر داشت. شما می توانید مثال هایی را برای ما بگویید، مثل شخصیت ها، غول ها، محیط ها، دشمنان و سلاح ها. چه چیزهایی را از God of War III حذف کردید؟

استیگ: یکی از اشتباهاتی که من به عنوان یک کارگردان انجام دادم این بود که بیش از حد منتظر فاز پیش تولید و لیست انتقال ها بودم. همین مسئله باعث شد تا فشار کاری بیشتری برای ساخت بازی رو اعضای تیم وارد شود. برای اینکه کار ساخت بازی در زمان اعلام شده به پایان برسد، مجبور شدیم بخش هایی از بازی را حذف کنیم.
 
UGDB: آیا به عنوان سازنده God of War III در ذهن خود احساس ترس می کردید از نظر بازیکنان God of War II از این بازی بهتر به نظر برسد؟ الان که کار ساخت بازی به پایان رسیده و نقدهای بازی هم منتشر شده شما در وجود خود ترس احساس می کنید؟

استیگ: برای جواب سوال اول، باید بگویم که بله. همیشه چیزهای زیادی در ذهن من بود. من همیشه مطمئن بودم که بازی ما بهتر از نسخه دوم می شود. اما درباره سوال دوم باید بگویم که نه الان ترسی ندارم. اکثر نقدها نمره های بالایی را به بازی اختصاص داده اند و من خیلی افتخار می کنم. ما تمام تلاشمان را کردیم که بازی را بهتر و بهتر کنیم. ما پتانسیل و انرژی کافی برای ساخت این بازی را در استودیو داشتیم.
 
UGDB: با God of War III ما قدرت واقعی PS3 را دیدیم. فکر می کنید در نسخه های بعدی باز هم شاهد از این بهتر باشیم؟

استیگ: قطعا. ما می توانیم کارهای بهتر از این را انجام دهیم. نمی دانم، اما فکر می کنم 50% قدرت PS3 را در این بازی به کار بردیم.
 
UGDB: جدا 50 درصد؟

استیگ: بله، دقیقا.
 
UGDB: می توان انتظار انتشار DLC برای God of War III را داشت؟

استیگ: اگر بخواهیم برای این بازی DLC عرضه کنیم، قطعا یک ظاهر جدید را به نمایش می گذاریم. سبک جدیدی از مبارزه ها و وسایل را نشان می دهیم. الان نمی دانم که قرار است DLCهای بازی چگونه باشند. اینکار نیازمند یک طراحی بسیار سنگین است. اما اساس دقیقا همانند چیزهایی است که تاکنون درGod of  War دیده اید. پیدا کردن چیزهای که بتوان به بازی اضافه کرد، بسیار سخت است.
 
UGDB: فکر می کنید که این امکان وجود خواهد داشت که بخش Co-Op به بازی اضافه شود؟

استیگ: قطعا این امکان وجود دارد. اما همان طور که در جواب سوال قبل گفتم، هنوز تصمیمی درباره ساخت ادامه برای بازی گرفته نشده است.
 

UGDB: شما در 10 سال آینده سری بازی های God of War را در کجا می بینید؟

استیگ: امیدوارم سونی از ما این انتظار را نداشته باشد که هر چند سال یک God of War عرضه کنیم. چون این کار باعث می شود که بازی از ریتم خود خارج شود.
 
UGDB: پروژه رویاهای شما چه بوده است؟

استیگ: من در حال حاضر خیلی تحت تاثیر Heavy Rain قرار گرفته ام. همیشه دوست داشتم بازی هایی برای افراد بالای 25 سال بسازم. من درباره قرار دادن حرف های زشت و یا... در بازی صحبت نمی کنم، اما احساسات و روانشناسی و از این قبیل مسایل را در بازی قرار می دهم. در حال حاضر گروه های زیادی مشغول ساخت بازی هستند. باید برنامه ریزی ها برای ساخت بازی برای افراد بزرگتر هم بشود.